شبکه‌های اجتماعی
استانداری آذربایجان شرقی را با این شناسه در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:
@eaz_gov
 
 آخرین اخبار

استاندار آذربایجان‌ شرقی:
دانشگاه‌ها، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی را در اولویت قرار دهند

با حضور مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری؛
جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر برگزار شد

استاندار آذربایجان شرقی از فرزند استاد شهریار عیادت کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی:
سیستم ویدئوکنفرانس استانداری با فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی
بخشداران نقش بسزایی در ارتقای خدمت‌رسانی به روستاییان دارند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:
صدور مجوز ساخت‌وساز در اطراف رودخانه‌ها با حساسیت انجام شود

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:
انتخابات مجلس باید روز همبستگی ملی و انسجام سیاسی باشد

گزارش سفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی به شهرستان مراغه

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
صنایع بزرگ از فرصت "رینوتکس" برای معرفی و رفع نیازهای خود استفاده کنند

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری آذربایجان شرقی:
آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران و ترکیه نقش محوری دارد

آرشیو Print RSS
 
 
امروز : 59
ديروز : 178
ماه : 25516
سال جاری : 869306
تعدا مطالب : 13444
كل : 3332761
 
تاریخ : چهارشنبه 25 آذر 1394     |     کد : 21521

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

خدمت به مردم نیازمند توصیه‌ و سفارش نیست

سعید شبستری در همایش صیانت از حقوق شهروندی، افزود: اگر قرار است پاسخ منفی به تقاضایی داده شود چرا با توصیه فلان مدیر و یا نماینده پاسخ مثبت داده می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که خدمت به مردم نیازمند توصیه‌نامه و سفارش نیست، اظهار داشت: مدیری که کار عادی و قانونی مردم را با توصیه و سفارش انجام می‌دهد شایستگی مدیریت را ندارد.

سعید شبستری در همایش صیانت از حقوق شهروندی، افزود: اگر قرار است پاسخ منفی به تقاضایی داده شود چرا با توصیه فلان مدیر و یا نماینده پاسخ مثبت داده می‌شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از رواج چنین رویه‌هایی در ادارات اظهارکرد: خدمت به مردم توصیه نمی‌خواهد و تنها با کمی مثبت‌اندیشی در تفسیر قوانین می‌توانیم برای تقاضاهای مردم راهکار قانونی پیدا کنیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال قوانینی باشند که کار ارباب رجوع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کنند نه این که به بهانه‌های واهی از انجام کارهای مردم سر باز زنند.

وی خطاب به مسوولین دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: مسوولان باید ارتباط خود با مردم را افزایش دهند و درهای اتاق‌هایشان همیشه به روی مردم باز باشد.

شبستری ادامه داد: مردم باید احساس کنند که مسوولانی از جنس خودشان دارند و می‌توانند مطالبات قانونی خود را از آنها بخواهند.

شبستری در پایان با بیان این که نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی در جهت خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند، افزود: دولت تدبیر و امید با تلاش‌های خود به ویژه در عرصه دیپلماسی، امنیت و آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در کشور حاکم کرده است.

جانشین بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور هم در این همایش گفت: استان آذربایجان شرقی در حوزه حقوق شهروندی از استان‌های برتر کشور است و در عمل به ماموریت‌ها و وظایف محوله از ستاد صیانت، همچون ستاره‌ای در آسمان ایران زمین می‌درخشد.

علی ملازاده ، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: وزارت کشور پاسخگوی وضعیت حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه ها نیست، بلکه هر دستگاهی باید در این زمینه نقش آفرین بوده و در عین حال، وزارت کشور بر این مهم نظارت دارد.

وی، اجرای بهتر قوانین را نیازمند  نیازمند آموزش همگانی به مردم دانست و ابراز کرد: با حمایت از حقوق شهروندی به دنبال افزایش رضایتمندی مراجعین و تحقق دولت الکترونیک هستیم که در این خصوص نیز توفیقاتی کسب شده است. تحقق دولت الکترونیک در کشور، رضایتمندی بیش از پیش مردم را در پی خواهد داشت.

ملازاده افزود: افزایش رضایت مندی مردم با کاهش تخلفات اداری دستگاه های اجرایی رابطه مستقیم دارد و متاسفانه برخی از مردم، از وضعیت تکریم ارباب رجوع راضی نیستند. باید هیات های رسیدگی به تخلفات برای افزایش رضایت مندی مردم و رعایت حقوق شهروندی بیش از پیش فعال شوند.




نوشته شده در   چهارشنبه 25 آذر 1394  توسط   سردبیر پایگاه اطلاع‌رسانی   
PDF چاپ چاپ
 
کلیه حقوق این سایت متعلق به استانداری آذربایجان شرقی می باشد.
Powered By :ITShams.ir